کاپ قاعدگی مناسب برای دخترها و استخر چیست؟

خرید کاپ قاعدگی از بوبوریم

کاپ قاعدگی یک ابزار کوچک و انعطاف پذیر است که با قرارگیری در داخل واژن ، خون قاعدگی را جمع آوری می کند. این وسیله ابزار و جایگزین مناسبی برای تامپون و پد محسوب می شود. پس از 8 الی 12 ساعت باید کاپ قاعدگی را خارج کنید و آن را برای استفاده مجدد شستشو دهید. در این مقاله به بررسی انواع و نحوه عملکرد کاپ قاعدگی و راهنمایی برای خرید کاپ قاعدگی کاناک ، لیوا ، لونت و … می پردازیم.

خرید انواع کاپ قاعدگی از بوبوریم

پیشنهاد خرید
کاپ قاعدگی لیوا (آبی) سایز 1
318,000 تومان318,000 تومانهمین الان سفارش بده!

شکل کلی کاپ قاعدگی چیست و چه اندازه هایی دارد؟

کاپ های قاعدگی اغلب شکلی شبیه به حرف انگلیسی V دارند. یک کاپ قاعدگی از یک کاسه کوچک به همراه یک پایه یا ساقه در انتهای آن تشکیل می شود. این وسیله در اندازه ها و با مواد مختلف تولید می گردد تا برای استفاده افراد مختلف مناسب باشد. برای خرید انواع کاپ قاعدگی می توانید به سراغ سایزهای زیر بروید:

  • کاپ قاعدگی کوچک یا سایز 1، اگر جریان خون شما سبک یا متوسط است؛ زیر 30 سال سن دارید یا هنوز بچه دار نشده‌اید.
  • کاپ قاعدگی بزرگ یا سایز 2، اگر جریان خون شما در دوران قاعدگی سنگین تر است، بیش از 30 سال سن دارید یا بچه دار شده‌اید.

برخی از شرکت ها کاپ های قاعدگی را در اندازه های دیگری نیز تولید می کنند. جنس کاپ قاعدگی معمولا از سیلیکون است، اما گاهی از لاتکس نیز ساخته می شود. بنابراین حق انتخاب دارید که اگر دچار حساسیت به لاتکس هستید، از کاپ های سیلیکونی استفاده کنید. برای اینکه از کیفیت محصول مطمئن باشید، بهتر است برندهای معتبر همچون خرید کاپ قاعدگی کاناک و لونت کاپ را مد نظر بگیرید.

 

تنوع ظاهری کاپ قاعدگی

در صورتی که قصد خرید انواع کاپ قاعدگی را دارید باید بدانید که این محصول به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد:

  • V شکل: بخش کاسه ای در این مدل کاپ قاعدگی طول بیشتری نسبت به عرض دارد و به تدریج باریک می شود. این محبوب ترین نوع کاپ قاعدگی برای زنان است.
  • زنگوله ای: این کاپ گردتر از کاپ قاعدگی V شکل است، اما مانند مورد قبل طول بیشتری نسبت به عرض دارد.
  • گرد: پهنای کاسه در این کاپ قاعدگی بیشتر از طول آن است و پهن ترین نقطه آن زیر لبه قرار دارد.
  • نا متقارن: کاسه در این مدل دارای یک لبه اریب است تا در زیر دهانه رحم با یک زاویه مشخص قرار بگیرد.

برای تهیه هر سایز انواع کاپ قاعدگی می توانید آن را به صورت آنلاین یا حضوری از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی مانند فروشگاه اینترنتی بوبوریم تهیه کنید.

 

پیشنهاد خرید
کاپ قاعدگی کاناک (بنفش) سایز 1
470,000 تومان420,000 تومانهمین الان سفارش بده!

نحوه جای گذاری کاپ قاعدگی چگونه است؟

پیش از پرسیدن قیمت و خرید انواع کاپ قاعدگی باید با این محصول کاملا آشنا شوید. اگر تازه می خواهید شروع به استفاده یا خرید انواع کاپ قاعدگی کنید یا بخواهید آن را درست قبل از شروع دوران خونریزی قرار دهید، بهتر است با سایز کوچک شروع کنید. دستورالعمل های همراه محصول را بخوانید و برای اولین بار استفاده، کاپ را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. در ادامه می توانید بخوانید که مراحل جای گذاری کاپ قاعدگی چیست و چگونه است و به چه ترتیبی باید انجام شود:

  • ابتدا دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.
  • یک لایه نازک از یک روان کننده مبتنی بر آب را روی لبه کاپ قاعدگی بمالید (می توانید آن را فقط خیس کنید). این کار باعث می شود جای گذاری کاپ قاعدگی ساده تر باشد. به همین دلیل بسیاری از بانوان ترجیح می دهند این کار را در حمام و زیر دوش آب انجام دهند.
  • کاپ قاعدگی را به همراه لبه بالایی آن از وسط تا کنید و آن را داخل واژن قرار دهید. می توانید یک گوشه کاسه را خم کنید تا یک مثلث یا شکل عدد 7 انجام شود. اگر راحت تر هستید، کاپ قاعدگی را در حالت چمباتمه، نشسته روی توالت یا با یک پای بالا قرار دهید. کاسه تا شده را با زاویه تقریبا 45 درجه به داخل به سمت استخوان دنبالچه بلغزانید. برای هر سایز انواع کاپ قاعدگی، این روش مناسب است.
  • پس از اینکه کاپ قاعدگی وارد دهانه رحم شود، کاسه باز می شود و روی دیواره های واژن قرار می گیرد و برای جلوگیری از نشت خون به دیواره می چسبد. سپس خون به سادگی داخل کاسه می چکد.
  • در صورتی که اقدام به خرید انواع کاپ قاعدگی کردید اما با جای گذاری آن راحت نبودید، سعی کنید آن را کمی بچرخانید. اگر آن را درست قرار دهید، پس از جای گذاری نباید وجودش را احساس کنید.

یادتان باشد ممکن است نیاز به چند بار تمرین داشته باشید تا بتوانید کاپ قاعدگی را به راحتی جا بیندازید. اما اصلا نگران فرو رفتن آن در واژن و گم شدنش در داخل بدن خودتان نباشید!

 

چگونه باید کاپ قاعدگی را برداریم؟

درست مانند جای گذاری کاپ قاعدگی، برداشتن آن هم اصولی دارد که به ترتیب زیر است:

  • دست های خودتان را با آب و صابون تمیز کنید.
  • در یک موقعیت راحت بنشینید (یا چمباتمه بزنید).
  • انگشت اشاره و شست خودتان را وارد واژن و محل پایه کاپ را پیدا کنید.
  • پایه را به آرامی بکشید تا انگشتانتان محل لبه کاپ را پیدا کند. آن را کمی فشار دهید تا لبه ها از سطح داخل دهانه رحم فاصله بگیرند و سپس کاپ قاعدگی را به طور کامل بیرون بیاورید.
  • اگر کاپ قاعدگی بیرون نمی آید، از عضلات کف لگن خودتان را برای هل دادن کاپ به سمت پایین استفاده کنید. سپس انگشت هایتان را به داخل ببرید و پایه را به آرامی به سمت خارج بکشید.
  • کاپ قاعدگی را صاف نگه دارید تا از ریختن خون داخل آن به بیرون جلوگیری شود. پس از خروج کاپ، محتویات آن را داخل دستشویی خالی کنید.
  • اگر کاپ قاعدگی شما یک بار مصرف نیست، آن را با آب و صابون بشویید. در پایان دوره خونریزی بهتر است ، کاپ قاعدگی را بجوشانید تا استریل شود و آن را برای استفاده در ماه آینده خشک کنید.
  • یادتان باشد که می توانید تا 12 ساعت کاپ قاعدگی را داخل بدن خودتان نگه دارید. اما اگر خونریزی شما شدید است، ممکن است لازم باشد آن را زودتر بیرون بیاورید تا از نشت خون جلوگیری کنید.

 

مزایای خرید انواع کاپ قاعدگی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کاپ های قاعدگی قیمت بالاتری نسبت به نوار بهداشتی و تامپون دارند، اما چند بار مصرف هستند و تا 10 سال می توانید از این محصول استفاده کنید. بنابراین خرید کاپ قاعدگی کاناک و لونت کاپ یا هر برند دیگری می تواند یک خرید مقرون به صرفه باشد. به همین دلیل، سازگاری بیشتری هم با محیط زیست دارند. زیرا هر کاپ قاعدگی در صورتی که به درستی نگه داری شود، می تواند تا 10 سال عمر کند و در این مدت، از تولید زباله و ضایعات مربوط به دوران قاعدگی جلوگیری می شود.

از مزایای دیگر خرید انواع کاپ قاعدگی این است که می توانید آنها را نصف روز نگه دارید. در صورتی که تامپون ها بین 4 الی 8 ساعت باید تعویض شوند و نوار بهداشتی هم نیاز به تعویض مرتب در طول روز دارد. برای استفاده شبانه و استفاده حین فعالیت هایی مانند شنا، کاپ قاعدگی گزینه مناسب تری است.

نیازی نیست برای استفاده از کاپ قاعدگی منتظر بمانید تا خونریزی شما شروع شود و می توانید آن را زودتر کار بگذارید. سایز انواع کاپ قاعدگی برای نگهداری میزان خون متفاوتی طراحی می شود. اما به طور کلی، یک کاپ قاعدگی می تواند دو برابر یک تامپون یا یک پد با جذب فوق بالا خون را در خود جمع کند. این باعث می شود در روزهایی که خونریزی سنگین و مشغله زیادی دارید، آرامش خاطر بیشتری را تجربه کنید.

اما اگر بخواهیم بگوییم مزیت دیگر خرید انواع کاپ قاعدگی چیست باید اشاره کنیم این محصول برخلاف تامپون باعث خشکی واژن شما نمی شود. در عین حال، مانع از این می شود که خون قاعدگی در معرض هوا قرار بگیرد و بنابراین جلوی ایجاد بوی ناخوشایندی را می گیرد که معمولا از خون قاعدگی تولید می شود.

 

کاپ قاعدگی چه معایبی دارد؟

هنگام استفاده از کاپ قاعدگی برای رابطه جنسی محدودیت خواهید داشت. بنابراین باید آنها را پیش از داشتن رابطه جنسی خارج کنید. استفاده از کاپ های قاعدگی برای برخی افراد می تواند بسیار مشکل باشد. به خصوص اگر تجربه استفاده از تامپون ها (به خصوص نوع بدون اپلیکاتور) را نداشته باشید. پیدا کردن اندازه مناسب کاپ قاعدگی برای هر فرد نیز می تواند سخت باشد. شاید لازم باشد آزمون و خطا کنید و چند باری نشت خون را تحمل کنید تا در میان سایز انواع کاپ قاعدگی، سایز مناسب خودتان را بیابید.

خروج کاپ قاعدگی ممکن است آزاردهنده باشد. به خصوص اگر مجبور باشید این کار را در دستشویی عمومی یا جای دیگری غیر از خانه خودتان انجام دهید. یادتان باشد هرجا که کاپ قاعدگی را خارج کردید، آن را با آب بشویید و خشک کنید تا بعدا شستشوی دقیق و ضد عفونی را انجام دهید.

قیمت و خرید انواع کاپ قاعدگی ممکن است هزینه بالایی را شامل شود. هرچند این یک هزینه اولیه است و همانطور که بالاتر گفتیم، در بلندمدت کاپ قاعدگی مقرون به صرفه تر از راه های جایگزین است.

 

جمع بندی

کاپ های قاعدگی در انواع و اندازه های مختلف تولید می شوند. پیش از خرید انواع کاپ قاعدگی مانند خرید کاپ پریودی یا قاعدگی لاویا باید با ساختار و نحوه استفاده از این محصول آشنا شوید و از مزایا و معایب آنها آگاه باشید. اگر تازه کار هستید و به دنبال برندهای معتبر می گردید، خرید کاپ قاعدگی کاناک و لونت کاپ را به شما توصیه می کنیم. پیش از مقایسه قیمت و خرید انواع کاپ قاعدگی بهتر است خصوصیات فیزیکی و شرایط خونریزی خودتان در دوران قاعدگی را بسنجید تا بتوانید محصول مناسب تری انتخاب کنید. فراموش نکنید که با نگهداری صحیح، کاپ های قاعدگی تا چند سال قابل استفاده هستند.

شما در فروشگاه بوبوریم می توانید قیمت انواع کاپ قاعدگی ارزان را مشاهده کنید و در صورت نیاز به خرید انواع کاپ پریودی از طریق این فروشگاه ، بپردازید.

فروشگاه اینترنتی بوبوریم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *