قرص پیشگیری از بارداری برای مردان هم ساخته شده است؟

قرض ضد بارداری

اکثر داروهای ضد بارداری برای افراد دارای رحم طراحی شده اند و گزینه های کمی برای پیشگیری از بارداری برای کسانی که بیضه دارند باقی می ماند. اکنون، دانشمندان در حال کار بر روی ساخت یک قرص ضد بارداری غیر هورمونی برای مردان هستند که در آزمایشات آزمایشگاهی بر روی جوندگان موفقیت آمیز بوده است. به گفته محققان سازنده این روش پیشگیری از بارداری، آزمایشات انسانی ممکن است تا پایان سال آغاز شود اما قبل از آن باید اشاره ای کنیم به خطرات و ضررهای داروهای پیشگیری از بارداری در زنان:

  1. لکه بینی بین پریودها

خونریزی ناگهانی یا لکه بینی به زمانی اطلاق می شود که خونریزی واژینال بین دوره های قاعدگی اتفاق می افتد. ممکن است مانند خونریزی خفیف یا ترشحات قهوه ای به نظر برسد.

لکه بینی از رایج ترین منبع مورد اعتماد عوارض جانبی قرص های ضد بارداری به این دلیل اتفاق می‌افتد که بدن در حال تطبیق با سطوح متغیر هورمون‌ها است و رحم نیز در حال سازگاری با داشتن پوشش نازک‌تر است.

مصرف قرص طبق دستور، معمولاً هر روز و در ساعت معین هر روز، می تواند به جلوگیری از خونریزی بین دوره های قاعدگی کمک کند.

به این نکته هم دقت کنید که در زمان قاعدگی برای راحتی بیشتر ، حتما از انواع کاپ قاعدگی استفاده کنید.

کاپ قاعدگی آبی لیوا

  1. حالت تهوع

برخی از افراد در اولین مصرف قرص ضد بارداری حالت تهوع خفیفی را تجربه می کنند، اما این حالت معمولاً فروکش می کند. مصرف قرص با غذا یا قبل از خواب ممکن است ، کمک کند.کنترل بارداری نباید باعث شود افراد همیشه احساس بیماری کنند. اگر حالت تهوع شدید است یا چند ماه طول می کشد، بهتر است با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

  1. حساس شدن سینه ها

مصرف قرص‌های ضدبارداری اغلب باعث حساس شدن سینه‌ها می‌شود، مخصوصاً بلافاصله پس از شروع مصرف آن‌ها. پوشیدن سوتین حمایتی می تواند به کاهش حساسیت سینه کمک کند.

همراه با افزایش حساسیت سینه، هورمون های موجود در قرص می توانند سینه ها را بزرگتر کنند.یک فرد باید در مورد درد شدید سینه یا سایر تغییرات پستان، به ویژه توده جدید یا در حال تغییر پستان ، با پزشک خود صحبت کند.

 

  1. سردرد و میگرن

هورمون‌های موجود در قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث بروز یا افزایش دفعات سردرد و میگرن شوند.تغییرات در هورمون های جنسی زنانه (استروژن و پروژسترون) می تواند شروع کننده میگرن باشند. علائم می تواند به دوز و نوع قرص بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، قرص های با دوز پایین کمتر باعث ایجاد این علامت می شوند.از سوی دیگر، اگر میگرن فردی با PMS همراه باشد، مصرف قرص ممکن است در واقع علائم او را کاهش دهد.

 

  1. افزایش وزن

قرص های ضد بارداری اغلب افزایش وزن را به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی ذکر می کنند، اگرچه تحقیقات هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

در تئوری، قرص های ضد بارداری می توانند منجر به افزایش احتباس مایعات یا وزن آب شوند . آنها همچنین می توانند منجر به افزایش چربی یا توده عضلانی شوند. با این حال، برخی از افراد ممکن است در عوض کاهش وزن را هنگام مصرف قرص گزارش کنند.

  1. تغییر خلق و خو

هورمون ها نقش مهمی در خلق و خو و احساسات فرد دارند. تغییرات در سطح هورمون، که مصرف قرص ممکن است باعث ایجاد آن شود، می تواند بر خلق و خوی فرد تأثیر بگذارد.اگر فردی نگران تغییرات خلقی است، می تواند با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کند. اگر علائم با مصرف قرص مرتبط باشد، تغییر قرص ممکن است کمک کند.

 

  1. پریودهای از دست رفته

مصرف قرص های ضدبارداری می تواند باعث پریودهای بسیار خفیف یا عقب افتادگی قاعدگی شود. این به دلیل هورمون هایی است که در آنها وجود دارد.بسته به نوع کنترل بارداری، افراد می توانند از این قرص برای پریود شدن ایمن استفاده کنند.

اگر فردی مشکوک به بارداری است، بهتر است آزمایش بارداری انجام دهد. قرص ضد بارداری بسیار موثر است، اما بارداری ممکن است رخ دهد – به خصوص با استفاده نادرست.

عوامل زیادی می توانند باعث دیر یا عقب افتادن پریود شوند، از جمله:

فشار،بیماری،مسافرت رفتن،مشکلات هورمونی، مشکلات تیروئید

 

  1. کاهش میل جنسی

این قرص می تواند بر میل جنسی در برخی افراد تأثیر بگذارد. این به دلیل تغییرات هورمونی است.افراد دیگر ممکن است با از بین بردن هرگونه نگرانی در مورد بارداری و کاهش علائم PMS، افزایش میل جنسی را تجربه کنند.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید: چه عواملی باعث ایجاد میل جنسی پایین می شود؟

 

  1. ترشحات واژن

هنگام مصرف قرص ممکن است تغییراتی در ترشحات واژن ایجاد شود. این ممکن است افزایش یا کاهش روانکاری واژن یا تغییر در ماهیت ترشحات باشد.اگر قرص باعث خشکی واژن می شود و فرد می خواهد فعالیت جنسی داشته باشد، استفاده از ژل های روان کننده می تواند به راحتی این امر کمک کند که بهترین برند این ژل ها ، ژل ایموشن می باشد.

این تغییرات معمولاً مضر نیستند، اما تغییر در رنگ یا بو می‌تواند نشانه عفونت باشد.

 

  1. تغییر چشم

برخی تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص را با ضخیم شدن قرنیه چشم مرتبط کرده است. این نشان دهنده خطر بالاتر بیماری چشمی نیست، اما ممکن است به این معنی باشد که لنزهای تماسی دیگر به راحتی مناسب نیستند.افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند ، در صورت مشاهده هرگونه تغییر در بینایی یا تحمل لنز، می توانند با چشم پزشک خود صحبت کنند.

انواع قرض های ضد بارداری

محققان در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گویند: «زنان انتخاب‌های زیادی برای پیشگیری از بارداری دارند، از قرص‌ها گرفته تا چسب‌ها گرفته تا دستگاه‌های داخل رحمی، و تا حدی در نتیجه، بیشتر بار جلوگیری از بارداری را به دوش می‌کشند» . اما گزینه‌های کنترل بارداری مردان – و بنابراین، مسئولیت‌ها – ممکن است به زودی در حال گسترش باشند.

 

طبق گفته Gizmodo ‘s Ed Cara ، قرص جدیدی که توسط تیمی در دانشگاه مینه‌ سوتا ایجاد شده است، از اتصال پروتئین به ویتامین A جلوگیری می‌کند، ویتامینی که برای باروری در پستانداران بسیار مهم است . بر اساس تحقیقاتی که این هفته در نشست سالانه انجمن شیمی آمریکا ارائه شد، این دارو 99 درصد در جلوگیری از بارداری در موش‌ها مؤثر بود و هیچ عارضه جانبی آشکاری نداشت.

هنگامی که به موش ها فقط به مدت چهار هفته این دارو به صورت خوراکی داده شد، تعداد اسپرم آنها به حدی کاهش یافت که عقیم شدند. وقتی تیم دوز حیوانات را متوقف کرد، متوجه اثرات معکوس دارو شدند: موش‌ها در عرض چهار تا شش هفته به حالت طبیعی بازگشتند.

هانا سئو برای Popular Science گزارش می دهد که بسته به نتیجه آزمایشات انسانی، این دارو می تواند به زودی اولین شکل موثر کنترل بارداری برای کسانی باشد که به غیر از انواع کاندوم همچون خرید کاندوم تاخیری یا جراحی، بیضه دارند .

دکتر عبدالله النعمان، شیمیدان دانشگاه مینه سوتا که در ساخت این قرص نقش داشته است، می گوید: «دانشمندان دهه ها تلاش کرده اند تا یک ضدبارداری خوراکی مردانه موثر بسازند، اما هنوز هیچ قرص تایید شده ای در بازار وجود ندارد.

از آنجایی که این ضد بارداری غیر هورمونی است، احتمالاً عوارض جانبی کمتری دارد. تلاش‌های قبلی برای مصرف قرص‌های ضد بارداری مردانه تا حد زیادی با مسدود کردن تستوسترون، که می‌تواند منجر به افسردگی، افزایش وزن و کاهش میل جنسی شود، کارآمد بوده است. حتی زمانی که دانشمندان داروی جدید را به موش‌ها دوز فوق‌العاده دادند، به نظر می‌رسید که جوندگان خوب عمل می‌کنند.

الکس ویلکینز برای New Scientist گزارش می‌دهد: «وقتی حتی 100 برابر بیشتر از دوز مؤثر مصرف کردیم، این ترکیب هیچ سمیتی نشان نداد .

محققان تاکید می کنند که موفقیت این دارو در جوندگان تضمین کننده نتیجه مشابه در انسان نیست، به همین دلیل است که دانشمندان از نزدیک آزمایشات بالینی انسانی را که قرار است اواخر امسال آغاز شود، تماشا خواهند کرد.متخصصان پزشکی امیدوارند که این پیشرفت های اخیر در کنترل بارداری مردانه به افراد از هر جنسیت اجازه دهد تا سلامت باروری خود را کنترل کنند. یکی دیگر از داروهای ضد بارداری مردانه، ژلی که روزانه روی شانه مالیده می شود، در حال حاضر در مرحله آزمایشات بالینی است.

در پایان خدمتتون یادآور می شویم که استفاده از این قرص ها ، عوارض زیادی دارند و بهترین و راحترین آن ، خرید انواع کاندوم می باشد که فرد با خیالی آسوده از بارداری ها و بیماری های مقاربتی جلوگیری می نماید.

فروشگاه اینترنتی بوبوریم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *