ویاگرا چیست؟ فواید و ضررهای آن چی هستند؟

فواید و ضررهای قرص ویاگرا

ویاگرا چیست؟

ویاگرا یک داروی تجویزی با نام تجاری است که برای درمان اختلال نعوظ (ED) تایید شده است. با اختلال نعوظ یا همان ED ، شما قادر به داشتن یا حفظ نعوظ نیستید. در حال حاضر ویاگرا برای افراد 18 سال و بالاتر تایید شده است اما فروشگاه اینترنتی بوبوریم استفاده از آن را پیشنهاد نمی کنیم؛چون دارای مصرف آن دارای عوارض هست که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد اما ما استفاده از ژل های ایموشن را برای این مورد پیشنهاد می کنیم که بدون هیچ گونه عوارض و ضرری هستند.

ویاگرا حاوی داروی سیلدنافیل است که با افزایش جریان خون در آلت تناسلی شما عمل می کند و به شما کمک می کند ، نعوظ داشته باشید و آن را حفظ کنید. اما این دارو فقط در صورتی کار می کند که شما از نظر جنسی تحریک شده باشید.ویاگرا به صورت قرص هایی عرضه می شود که از طریق دهان مصرف می شوند. در بیشتر موارد، باید حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود، اما می توان آن را 30 دقیقه تا 4 ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کرد. ویاگرا در سه مدل 25 میلی گرم، 50 میلی گرم و 100 میلی گرم موجود است.به این نکته هم باید توجه کنید که قبل از برقراری رابطه جنسی ، حتما از انواع کاندوم استفاده کنید که دچار بیماری های مقاربتی و یا بارداری های ناخواسته نشوید.

 

برای خواندن خطرات واقعی رابطه جنسی بدون کاندوم چیست؟ کلیک کنید!

 

آیا ویاگرا برای درمان ED موثر است؟

در چندین مطالعه بالینی ، ویاگرا در درمان ED موثر بود. در این مطالعات، مردانی که از این دارو استفاده می‌کردند، توانایی بهبود یافته ای برای داشتن و حفظ نعوظ‌هایی داشتند که امکان برقراری رابطه جنسی موفق را فراهم می‌کرد.

 

مدت زمان ماندگاری ویاگرا

ممکن است تعجب کنید که وقتی ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ (ED) استفاده می شود چه مدت کار می کند . در زیر به سوالات مربوط به مدت زمان کارکرد ویاگرا در بدن شما پاسخ می دهیم.

 

چه مدت طول می کشد تا ویاگرا اثر کند؟

ویاگرا معمولا بین 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف یک دوز دارو شروع به کار می کند. اما خود ویاگرا به شما نعوظ نمی دهد. درعوض، شما باید از نظر جنسی برانگیخته شوید تا دارو اثر کند.ویاگرا تا 5 ساعت در بدن شما کار می کند. این بدان معناست که اگر شما برانگیخته هستید، باید بتوانید تا 4 ساعت پس از مصرف دوز ویاگرا به نعوظ برسید.حتی با وجود اینکه ویاگرا برای چندین ساعت در بدن شما کار می کند، نعوظ شما نباید اینقدر طول بکشد. در واقع، به ندرت، ویاگرا می تواند باعث پریاپیسم شود . با این وضعیت نعوظ طولانی مدت و گاهی دردناک دارید و به همین خاطر هم که شده باز هم بهتون پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از ویاگرا ، به خرید اسپری تاخیری قوی ، روی بیارید.

پریاپیسم یک اورژانس پزشکی است که نیاز به درمان فوری دارد. اگر درمان نشود، این بیماری می تواند به بافت های آلت تناسلی شما آسیب برساند و باعث اختلال نعوظ غیرقابل برگشت (ED) شود.

 

چه کاری می توانم انجام دهم تا ویاگرا سریعتر عمل کند؟

اگر ویاگرا را با معده خالی مصرف کنید، ممکن است سریعتر عمل کند. با این حال، اگر ویاگرا همراه با غذا، به ویژه با یک وعده غذایی پرچرب مصرف شود، شروع به کار طولانی تری طول می کشد. و در این صورت حتی می تواند برای شما کمتر موثر باشد.

 

ویاگرا چه مدت در سیستم من باقی می ماند؟

پس از مصرف یک دوز ویاگرا، سطح این دارو در بدن شما در طی چند ساعت به تدریج کاهش می یابد. پس از حدود 4 ساعت سطح پایینی از دارو در بدن خود خواهید داشت. (و در این مرحله، دارو دیگر اثر نخواهد کرد.) اما در واقع حدود 24 ساعت طول می کشد تا ویاگرا به طور کامل از بدن شما خارج شود.

 

عوارض جانبی ویاگرا

ویاگرا می تواند عوارض جانبی خفیف یا جدی ایجاد کند. لیست های زیر حاوی برخی از عوارض جانبی کلیدی است که ممکن است در هنگام مصرف ویاگرا رخ دهد. این لیست ها همه عوارض جانبی احتمالی را شامل نمی شود.

عوارض جانبی خفیف ویاگرا می تواند شامل موارد زیر باشد:

سردرد،گرگرفتگی،سوء هاضمه

تغییرات خفیف و موقت بینایی، مانند ته رنگ آبی در دید، تاری دید و حساسیت به نور

گرفتگی بینی (گرفتگی بینی)،کمر درد،درد عضلانی،حالت تهوع،سرگیجه،راش

بیشتر این عوارض جانبی ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اما اگر شدیدتر شدند یا از بین نرفتند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 

عوارض جانبی جدی و علائم آنها می تواند شامل موارد زیر باشد:

کاهش ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم

از دست دادن ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم

کاهش یا از دست دادن ناگهانی شنوایی. این وضعیت ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشد، مانند:

وز وز گوش (زنگ یا وزوز در گوش)

سرگیجه

سایر عوارض جانبی جدی که در زیر با جزئیات بیشتر در «جزئیات عوارض جانبی» توضیح داده شده است، عبارتند از:

واکنش آلرژیک

پریاپیسم (نعوظ طولانی مدت و گاهی دردناک)

فشار خون پایین ، اگر ویاگرا همراه با برخی از داروهای دیگر مصرف شود

مشکلات قلبی عروقی، مانند حمله قلبی ، ضربان قلب نامنظم ، یا سکته مغزی ، که همگی عمدتا در افراد مبتلا به بیماری قلبی رخ می دهند .

 

اختلال نعوظ در مردان

 

عوارض جانبی در مردان مسن

مردان 65 ساله و بالاتر نسبت به مردان جوان تر، پس از مصرف یک دوز، سطوح بالاتری از ویاگرا در خون خود دریافت می کنند. وجود سطح بالاتری از دارو در بدن شما می تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. به همین دلیل، معمولاً برای مردان مسن ، دوزی از ویاگرا تجویز می شود که کمتر از دوز داده شده به مردان جوان است.

در مطالعات بالینی ویاگرا، هیچ تفاوتی در عوارض جانبی مشاهده شده در مردان 65 سال و بالاتر در مقایسه با مردان کمتر از 65 سال مشاهده نشد.

 

 

اختلال نعوظ (ED)

مصرف ویاگرا باعث ED جدید یا بدتر نمی شود . با این حال، ویاگرا گاهی اوقات می تواند باعث پریاپیسم شود که یک نعوظ طولانی مدت و گاهی دردناک است.

پریاپیسم یک اورژانس پزشکی است که نیاز به درمان فوری دارد. اگر درمان نشود، پریاپیسم می تواند به بافت های آلت تناسلی شما آسیب برساند و باعث ED غیر قابل برگشت شود.

 

چگونه عوارض ویاگرا را از بین ببریم

بسیاری از عوارض جانبی خفیف ویاگرا یا در عرض چند ساعت پس از مصرف دوز شما از بین می روند یا به راحتی قابل تسکین هستند.به عنوان مثال، سردرد، گرگرفتگی و سرگیجه اغلب با دراز کشیدن و استراحت کاهش می یابد. اجتناب از الکل نیز به کاهش این عوارض کمک می کند. سردرد و حساسیت به نور را نیز می توان با خاموش کردن نورهای روشن اطراف خود بهبود بخشید. اگر با ویاگرا سردردهای آزاردهنده دارید، از پزشک یا داروساز خود بخواهید مسکنی را که استفاده از آن برای شما بی خطر است، توصیه کند.

اگر بعد از مصرف ویاگرا دچار سوء هاضمه می شوید ، سعی کنید دوز ویاگرا را همراه با یک میان وعده یا یک وعده غذایی سبک مصرف کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر این کار را انجام دهید، ویاگرا ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا برای شما شروع به کار کند. (این امر به ویژه در صورتی صادق است که با دوز خود یک وعده غذایی پرچرب بخورید.) اگر سوء هاضمه شما آزاردهنده است، از پزشک یا داروساز خود بخواهید که دارویی را برای کمک به کاهش ناراحتی شما توصیه کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که عوارض جانبی خاصی با دوزهای بالاتر ویاگرا بیشتر رخ می دهد. این عوارض جانبی شامل سردرد، گرگرفتگی، سوء هاضمه، احتقان بینی و تغییر در بینایی شما می باشد. بنابراین اگر این عوارض جانبی برای شما مشکل ساز است، با پزشک خود در مورد مصرف دوز کمتر ویاگرا صحبت کنید.

 

چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید؟

فراموش نکنید که برخی از عوارض جانبی نادر ویاگرا نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. برای مثال، اگر موارد زیر را دارید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

نعوظی که از بین نمی رود و بیش از 4 ساعت طول می کشد

درد قفسه سینه ، سرگیجه یا حالت تهوع در حین رابطه جنسی، و این علائم با قطع رابطه جنسی و شروع به استراحت از بین نمی روند.

از دست دادن ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم

کاهش یا از دست دادن ناگهانی شنوایی

فروشگاه اینترنتی بوبوریم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *